4. Festiwal Nowego Teatru - 56. Rzeszowskie Spotkania Teatralne - program festiwalu

4. Festiwal Nowego Teatru - 56. Rzeszowskie Spotkania Teatralne - program festiwalu



Nowe mitologie i dybuki

4. Festiwal Nowego Teatru – 56. Rzeszowskie Spotkania Teatralne

https://www.youtube.com/watch?v=duXJFMrew-U Ponad dwie dekady temu Zbigniew Majchrowski zapisał znamienne słowa, wieszczące kres paradygmatu romantycznego i postromantycznego w kulturze polskiej: „Wraz z ponownym ukoronowaniem orła białego wyczerpały się dwa bodaj największe tematy polskiego teatru: sny o Polsce oraz antytotalitarne parabole. (…) Na słowo „Polska”, padające ze sceny, publiczność już nie reaguje patriotyczną gorączką, raczej – alergiczną wysypką. Wygląda na to, że Konrad musi – na czas jakiś? – zejść ze sceny” (Konrad schodzi ze sceny, w: Gombrowicz i cień Wieszcza, Gdańsk 1995). Warto zastanowić się, czy słowa te nie straciły właśnie swojej aktualności. I to nie dlatego, że polskie teatry – za sprawą ministerialnego konkursu KLASYKA ŻYWA – powróciły do romantycznego i postromantycznego dramatu, z Dziadami na czele, wpisując się skwapliwie – ale też powierzchownie – w państwowy program ochrony narodowego dziedzictwa. Dopiero jednak teraz ten powrót do klasyków – w ostatnim sezonie przede wszystkim do Stanisława Wyspiańskiego i Władysława Reymonta – pozbawiony koniunkturalności, wypełnia się jakąś istotną treścią, przyobleka się w sens. Artyści chcą za pomocą starych tekstów rozmawiać ze swoją publicznością, pytać ją o naszą wspólną tożsamość, nasze – narodu – „duchowe jestestwo”. Konrad znowu wszedł na scenę, i to dosłownie, za sprawą kilku inscenizacji Wyzwolenia. Na pierwszą pozycję w repertuarach teatrów wróciły wszelakie „sny o Polsce” i antytotalitarne parabole. Widać też coraz wyraźniej potrzebę przejścia od odprawiania „dziadów”, czyli „żałobnych mszy za wolność narodu” (jak ujął to niegdyś Konrad Swinarski) do konstruowania nowych scenariuszy odnowy społecznej – nowych projektów życia zbiorowego. To przekierowanie naszego stosunku do klasyków, znajdujące swoje odbicie w spektaklach ostatnich sezonów, stało się dla mnie punktem wyjścia w myśleniu o tegorocznej edycji rzeszowskiego festiwalu. Jeszcze bardziej interesujące wydało mi się jednak podążanie za teatralnym śladem zupełnie nowych mitologii, niezakorzenionych – przynajmniej na pierwszy rzut oka – w przeszłości; będących raczej owocem porządkowania chaosu w sferze zbiorowej wyobraźni, wywołanego przez transformację. Nie da się bowiem zlekceważyć faktu, że w wyniku ekonomicznej i społecznej przebudowy po 1989 roku został zainicjowany proces różnicowania się społeczeństwa, który na naszych oczach radykalizuje się, manifestując się w coraz bardziej agresywnych narracjach i postawach społecznych. Równocześnie wyrosła nowa grupa widzów, bardziej zindywidualizowanych, o zróżnicowanych „kompetencjach kulturowych”, innej ekspresji, wrażliwości, a nawet percepcji rzeczywistości. „Nowy teatr” nie może bagatelizować tej zmiany, dlatego próbuje rozpoznać alternatywne mitologie dzisiejszych „gniewnych” i „niepokornych”. Pisząc o „nowych mitologiach”, wpisuję je także w sferę prywatności, podążając śladem Nowych mitologii opublikowanych w 2007 roku przez Jérôme’a Garcina (jako kontynuacja słynnych Mitologii Rolanda Barthesa). Wydaje mi się, że warto poszukać w teatrze refleksów nowych ikon kulturowych, ekonomicznych, technologicznych, dopuszczając do głosu dyskurs bardziej intymny. Z takich właśnie projektów życia, zbiorowego i indywidualnego – nowych mitologii narodowych i prywatnych, odbitych w teatrze (w całej jego „transgresyjności”, która objawia się w zawłaszczaniu sztuk pokrewnych), próbowałam uformować program czwartej edycji Festiwalu Nowego Teatru. Festiwalu traktowanego jako zapis aktualnych poszukiwań i inspiracji tematycznych podejmowanych przez artystów w ostatnim czasie. Czy temat „nowych mitologii” okaże się istotnym spoiwem dla pokazywanych w Rzeszowie spektakli i wydarzeń towarzyszących, widzowie będą mogli przekonać się sami. Serdecznie do tego zachęcam.  

Joanna Puzyna-Chojka

Dyrektor Programowy Festiwalu Nowego Teatru

 

Program

4. Festiwal Nowego Teatru 2017 – 56. Rzeszowskie Spotkania Teatralne

  17 listopada 2017 (piątek) 17.00 Cells/ Komórki, Sláva Daubnerová (SK), Szajna Galeria 19.00 Dziennik Anny Frank, reż. Ondrej Šoth, Państwowy Teatr w Koszycach (SK), Duża Scena – otwarcie festiwalu     18 listopada 2017 (sobota) 12.00 KINOTEATR: Rabinka, reż. Anna Grusková, Szajna Galeria 13.00 DRAMA LAB: Rabinka Anny Gruskovej, reż. Tomasz Węgorzewski, Szajna Galeria 17.00 Beze mnie Michaela Müllera, reż. Tomasz Cymerman, Teatr im. Wandy Siemaszkowej, Mała Scena, K 18.30 Rozmowy o teatrze 20.00 Obecni (koncert), D’Roots Brothers i goście, reż. Paweł Passini, BWA 21.30 Dybuk Szymona An-skiego/Michała Waszyńskiego/Artura Pałygi (projekcja performatywna), reż. Paweł Passini, BWA     19 listopada 2017 (niedziela) 14.00 Dybuki/Przepisywanie pamięci (panel dyskusyjny), Mała Scena 18.00 Będzie Pani zadowolona, czyli rzecz o ostatnim weselu we wsi Kamyk Agaty Dudy-Gracz, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, Duża Scena, K 21.45 Rozmowy o teatrze     20 listopada 2017 (poniedziałek) 19.00 Św. Idiota wg Fiodora Dostojewskiego, reż. Janusz Opryński, Teatr Polski w Bielsku-Białej, Duża Scena, K 22.30 Rozmowy o teatrze     21 listopada 2017 (wtorek) 19.00 Ślub Witolda Gombrowicza, reż. Anna Augustynowicz, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu/ Teatr Współczesny w Szczecinie, Duża Scena, K 21.00 Rozmowy o teatrze   22 listopada 2017 (środa) 14.00 KINOTEATR: Bzik tropikalny wg Witkacego, reż. Grzegorz Horst D'Albertis (Grzegorz Jarzyna), Mała Scena 15.00 Nowy, nowszy, najnowszy – dwie dekady później (debata), Mała Scena 20.00 Bzik. Ostatnia minuta Jana Czaplińskiego, reż. Ewelina Marciniak, Teatr Współczesny w Szczecinie, Duża Scena, K 23.00 Rozmowy o teatrze     23 listopada 2017 (czwartek) 18.00 Gdyby Pina nie paliła, to by żyła Aldony Kopkiewicz, reż. Cezary Tomaszewski, Teatr im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, Duża Scena, K 20.15 Rozmowy o teatrze 21.00 DRAMA LAB: [Nikomu nie życzę, żeby był mną]. Nekroperformans: Robert Walser Beniamina Bukowskiego, reż. Katarzyna Kalwat, Szajna Galeria 22.00 KINOTEATR: Walser, reż. Zbigniew Libera, Szajna Galeria     24 listopada 2017 (piątek) 10.00 Nowe czy stare mitologie? (konwersatorium), Hotel Rzeszów 17.30 Sekretne życie Friedmanów Marcina Wierzchowskiego, Daniela Sołtysińskiego, reż. Marcin Wierzchowski, Teatr Ludowy w Krakowie, przestrzenie Teatru im. Wandy Siemaszkowej, K 17.00 Bieguny, reż. Paweł Passini, Teatr Maska w Rzeszowie 21.00 Sekretne życie Friedmanów Marcina Wierzchowskiego, Daniela Sołtysińskiego, reż. Marcin Wierzchowski, Teatr Ludowy w Krakowie, przestrzenie Teatru im. Wandy Siemaszkowej, K 00.00 Rozmowy o teatrze     25  listopada 2017 (sobota) 10.00 Nowe czy stare mitologie? (konwersatorium), Szajna Galeria 12.00 Nowe „książki zbójeckie”, czyli co infekuje zbiorową wyobraźnię Polaków? (panel dyskusyjny), Szajna Galeria 19.00 Chłopi wg Władysława Reymonta, reż. Krzysztof Garbaczewski, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, Duża Scena, K 22.45 Rozmowy o teatrze   26  listopada 2017 (niedziela) 18.00 Do dna Włodzimierza Szturca, reż. Ewa Kaim, AST im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Duża Scena 20.00 Gala finałowa   K - spektakle konkursowe  

17 listopada 2017 (piątek)

godz. 19.00 Dziennik Anny Frank, reż. Ondrej Šoth, Państwowy Teatr w Koszycach, Duża Scena

reżyseria i choreografia: Ondrej Šoth scenariusz: Ondrej Šoth, Zuzana Mistrikova muzyka : Ondrej Šoth dramaturgia: Zuzana Mistríková scenografia: Jaroslav i Miroslav Daubravovci kostiumy: Ľudmila Várossová wideo: Vasyl Sevastyanov obsada: Táňa Pauhofová, Jozef Marčinský, Eva Sklyarová, Daria Ivanenko, Giorgia Bergamasco, Ami Fujikawa, Elena Chetvernya, Lilla Babos, Daria Ivanenko, Marek Šarišský, Šimon Stariňák, Lyudmyla Kolimečkov, Silvia Borsetti, Maksym Sklyar, Sergii Iegorov, Vasyl Sevastyanov, Igor Pashko, Františka Vargová, Peter Rolik, Dalibor Fabián, Marcel Medvecz Anna Frank – uznana przez magazyn Time za jedną z najważniejszych osób XX wieku – była niemiecką żydówką, ukrywającą się wraz z rodziną przez nazistami w czasie II wojny światowej. Jej dziennik, który stał się inspiracją dla twórców tego eksperymentalnego spektaklu tanecznego, to świadectwo życia w ukryciu, ale także trudnego dojrzewania trzynastoletniej dziewczyny, która nie traci nadziei w obliczu wydarzającej się katastrofy. Prezentacja spektaklu będzie miała miejsce dzięki współpracy nawiązanej pomiędzy Teatrem im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie a słowackim Państwowym Teatrem w Koszycach.  

18 listopada 2017 (sobota)

godz. 17.00 Beze mnie Michaela Müllera, reż. Tomasz Cymerman, Teatr im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, Mała Scena im. Z. Kozienia - spektakl konkursowy

przekład: Iwona Nowacka reżyseria: Tomasz Cymerman scenografia: Karolina Mazur muzyka: Filip Kaniecki obsada: Sylwia Gola, Miłosz Karbownik (gościnnie), Łukasz Stawarczyk (gościnnie) Co wydarza się, gdy rzeczywistość wirtualna staje się realnością? Tomasz Cymerman próbuje odsłonić przed widzami skutki nakładania się różnych rzeczywistości. Czy młodzi, zagubieni, zbuntowani i przerażeni światem ludzie – bohaterowie tego spektaklu – są w stanie doświadczać jeszcze miłości i akceptacji?  

19 listopada 2017 (niedziela)

godz. 18.00 Będzie Pani zadowolona, czyli rzecz o ostatnim weselu we wsi Kamyk, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Nowy w Poznaniu, Duża Scena - spektakl konkursowy

reżyseria: Agata Duda-Gracz scenografia: Agata Duda-Gracz muzyka: Jakub Ostaszewski ruch sceniczny: Tomasz Wesołowski reżyseria świateł: Katarzyna Łuszczyk kostiumy: Agata Duda-Gracz asystenci reżysera: Dagmara Olewińska, Natasza Sołtanowicz, Sylwia Gola, Maciej Hanusek asystentki scenografki: Alicja Trzcińska, Aleksandra Kołodziejska obsada: Dorota Abbe, Bożena Borowska-Kropielnicka, Gabriela Frycz, Karolina Głąb, Małgorzata Łodej-Stachowiak, Edyta Łukaszewska, Anna Mierzwa, Julia Rybakowska, Maria Rybarczyk, Marta Szumieł, Łukasz Chrzuszcz / Łukasz Schmidt (gościnnie), Radosław Elis, Michał Kocurek, Mateusz Ławrynowicz, Szymon Mysłakowski, Andrzej Niemyt, Bartosz Nowicki (gościnnie), Ildefons Stachowiak, Mariusz Zaniewski Reporter Wiesław Łuka w książce „Nie oświadczam się” opisał historię zbrodni dokonanej przez kilku mężczyzn, której świadkiem była cała wieś; zamordowano kobietę w ciąży, jej męża i dwunastoletniego brata. Agata Duda-Gracz zainspirowana tamtym wydarzeniem, przenosi je w czas wesela lat 90-tych, by nakreślić zbiorowy portret Polaków. Kicz, chamstwo, namiętności, niespełnione ambicje i religijny fanatyzm – czy nie wydaje się to znajome?  

20 listopada 2017 (poniedziałek)

godz. 19.00 Św. Idiota wg Fiodora Dostojewskiego, reż. Janusz Opryński, Teatr Polski w Bielsku-Białej, Duża Scena - spektakl konkursowy

adaptacja i reżyseria: Janusz Opryński scenografia: Jerzy Rudzki kostiumy: Monika Nyckowska muzyka: Rafał Rozmus multimedia: Aleksander Janas obsada: Oriana Soika, Marta Gzowska-Sawicka, Wiktoria Węgrzyn, Anna Figura, Jagoda Krzywicka, Daria Polasik-Bułka, Rafał Sawicki, Mateusz Wojtasiński, Tomasz Lorek, Grzegorz Sikora, Michał Czaderna, Kazimierz Czapla, Adam Myrczek, Piotr Gajos, Grzegorz Margas, Sławomir Miska, Jerzy Dziedzic W adaptacji Dostojewskiego Janusz Opryński pozostaje wierny propozycji filozofa Pawła Wodzińskiego, który w 2000 roku napisał o rosyjskich jurodiwych, obłąkanych, pomyleńcach i głupcach, jako o tych którzy z rozmysłem przyjmują maskę szaleństwa, aby ukrywać pod nią mądrość. Diagnoza reżysera brzmi: „Cały świat drży. (…) oś świata przesunie się, na ukos. I nie pomoże poczciwa Lizawieta Prokofiewna Jepanczyn, próbując ratować świat, wierząc, że stary porządek nas jeszcze raz ocali.”  

21 listopada 2017 (wtorek)

godz. 19.00 Ślub Witolda Gombrowicza, reż. Anna Augustynowicz, Teatr Współczesny w Szczecinie / Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu, Duża Scena - spektakl konkursowy

reżyseria: Anna Augustynowicz scenografia: Marek Braun kostiumy: Wanda Kowalska muzyka: Jacek Wierzchowski reżyseria światła: Krzysztof Sendke obsada: Grzegorz Młudzik, Joanna Matuszak, Grzegorz Falkowski, Jędrzej Wielecki, Magdalena Żak, Magdalena Maścianica, Arkadiusz Buszko, Michał Świtała „Ślub” Gombrowicza to dramat formy – Anna Augustynowicz miesza więc porządki snu, historii, pamięci, indywidualnych przeżyć oraz rytuału, by odsłonić ich konstrukcję. Jednak gdy ten ostatni, jako jedyny przynoszący potencjał przemiany, staje się kolejnym konceptem i maską rzeczywistości – przemieniania się w świecką religię polityczną, niosącą niebezpieczeństwo nacjonalizmu. Jury Konkursu Klasyka Żywa nagrodziło reżyserkę za „czystość formy, lojalność wobec znaczeń tekstu i odkrywczość jego interpretacji, a także za wydobycie współczesnego sensu utworu bez nachalnej aktualizacji.”  

22 listopada 2017 (środa)

godz. 20.00 Bzik. Ostatnia minuta Jana Czaplińskiego, reż. Ewelina Marciniak, Teatr Współczesny w Szczecinie, Duża Scena - spektakl konkursowy

reżyseria: Ewelina Marciniak dramaturgia: Jan Czapliński scenografia, kostiumy, reżyseria światła: Katarzyna Borkowska muzyka: Maja Kleszcz choreografia: Izabela Chlewińska asystent reżysera: Wojciech Sandach muzyka na żywo: Maja Kleszcz i Wojciech Krzak obsada: Magdalena Wrani-Stachowska, Adam Kuzycz-Berezowski, Konrad Beta, Maria Dąbrowska, Arkadiusz Buszko, Michał Lewandowski, Wojciech Sandach, Maja Kleszcz, Wojciech Krzak Turyści, podglądacze nowych światów, przemierzający mityczny (?) Wschód – to bohaterowie metateatralnego spektaklu jednej z najbardziej intrygujących reżyserek młodego pokolenia. Ewelina Marciniak zabiera widzów w podróż, która okazuje się być ucieczką od codziennego znużenia. Czy współczesne podróże oznaczają jeszcze odkrywanie nowych miejsc, ludzi i zwyczajów, czy może już tylko potrafimy „podbijać świat” i konsumować kolejne, uwodzące nas obrazy?  

23 listopada 2017 (czwartek)

godz. 18.00 Gdyby Pina nie paliła, to by żyła Aldony Kopkiewicz, reż. Cezary Tomaszewski, Teatr im. Szaniawskiego w Wałbrzychu, Duża Scena - spektakl konkursowy

reżyseria i choreografia: Cezary Tomaszewski scenariusz: Aldona Kopkiewicz asystentki reżysera i współpraca dramaturgiczna: Marta Aksztin (PWST Kraków), Klaudia Hartung-Wójciak (PWST Kraków) scenografia i kostiumy: BRACIA (Agnieszka Klepacka + Maciej Chorąży) stylizacja fryzur: Kacper Rączkowski światło: Antoni Grałek opracowanie muzyczne i przygotowanie wokalne: Weronika Krówka muzyka: Abba, Aguilera, Beethoven, Couperin, Czajkowski, Debussy, Dowland, Eurythmics, Handel, S. Joplin, Mozart, Ponchielli, Purcell, Reichgott, Spears, Wagner obsada: Weronika Krówka (gościnnie), Joanna Łaganowska, Rozalia Mierzicka, Irena Wójcik, Włodzimierz Dyła (gościnnie), Rafał Kosowski, Filip Perkowski, Dariusz Skowroński, Piotr Tokarz Pożegnanie zmarłej reformatorki tańca Piny Bausch czy próba uchwycenia jej mitu? Dokument, biografia, koncert, teatru tańca czy farsa? Cezary Tomaszewski wraz z wałbrzyskimi aktorami zmagają się ze swoimi uzależnieniami: od dymu papierosowego, sztuki, władzy oraz artystycznych i życiowych mistrzów.  

24 listopada 2017 (piątek)

godz. 17:30 i 21:00 Sekretne życie Friedmanów reż. Marcin Wierzchowski, Teatr Ludowy w Krakowie, przestrzenie Teatru im. Wandy Siemaszkowej - spektakl konkursowy

reżyseria: Marcin Wierzchowski scenariusz: Marcin Wierzchowski dramaturgia: Daniel Sołtysiński scenografia: Barbara Ferlak kostiumy: Ewa Mroczkowska choreografia: Maćko Prusak muzyka: Urszula Chrzanowska obsada: Piotr Pilitowski, Małgorzata Kochan, Patryk Palusiński (gościnnie), Jakub Klimaszewski (gościnnie), Piotr Franasowicz, Jan Nosal, Jagoda Pietruszkówna, Maja Pankiewicz, Kajetan Wolniewicz, Ryszard Starosta Spektakl jest przeznaczony dla widzów od 18 roku życia. Spacer po pokojach domu rodziny Friedmanów (obwieszonych starymi plakatami, wycinkami z gazet, zabazgranymi pocztówkami), które stają się ich interaktywnym archiwum rodzinnym. Marcin Wierzchowski obsadza publiczność w roli świadków śledztwa oraz ławy przysięgłych w sprawie rzekomego aktu pedofilii dokonanego przez głowę rodziny. Czy w medialnej histerii, wśród zrelatywizowanych i wynaturzonych prawd, możemy sądzić o czyjejś winie?

24 listopada 2017 (piątek)

godz. 17:00 Bieguny, Centrum Kultury w Lublinie we współpracy z Teatrem Maska w Rzeszowie - Teatr Maska w Rzeszowie

scenariusz i reżyseria: Paweł Passini asystent reżysera: Grzegorz Grecas współpraca scenariuszowa: Paulina Tchurzewska projekcje: Maria Porzyc scenografia i kostiumy: Marta Góźdź reżyseria światła: Damian Bakalarz reżyseria dźwięku: Tomasz Kraśkiewicz obsada: Ewa Mrówczyńska, Jadwiga Domka, Paweł Janyst, Malwina Kajetańczyk, Klaudia Cygoń, Jarosław Tomica Nadwrażliwa i pokaleczona jednostka, zmuszana do bycia bohaterem, ucieka z kraju przebrzmiałego od narodowych klisz. Paweł Passini opowiada historię romantyka Cypriana Kamila Norwida, „zwichniętego geniusza” (jak pisali o nim jemu współcześni), który wyrusza w straceńczą podróż na Biegun Północny. Gdy siedzimy na widowni przebrani w stroje pingwinów – on mówi o nas, Polakach, w sposób cyniczny i bezwzględny.  

25 listopada 2017 (sobota)

godz. 19.00 Chłopi wg Władysława Reymonta, reż. Krzysztof Garbaczewski, Teatr Powszechny w Warszawie, Duża Scena - spektakl konkursowy

adaptacja, reżyseria: Krzysztof Garbaczewski scenografia: Krzysztof Garbaczewski, Jan Strumiłło kostiumy: Sławomir Blaszewski wideo: Robert Mleczko muzyka: Jan Duszyński reżyseria światła: Bartosz Nalazek opracowanie tekstów: Karolina Kapralska asystent reżysera: Radosław Mirski obsada: Karolina Adamczyk, Klara Bielawka, Anna Ilczuk, Magdalena Koleśnik, Ewa Skibińska, Barbara Wysocka, Julia Wyszyńska, Grzegorz Artman, Arkadiusz Brykalski, Michał Czachor, Grzegorz Falkowski, Michał Jarmicki, Andrzej Kłak, Mateusz Łasowski, Paweł Smagała (gościnnie), Kazimierz Wysota Tak o poprzednim sezonie teatralnym pisał Dariusz Kosiński: „Gdyby pominąć wątki polityczne i medialne, jego bohaterem byłby na pewno Krzysztof Garbaczewski.” Reymontowska wieś Lipce w spektaklu tego reżysera staje się miejscem odsłonięcia polskiej mentalności, a także ludzkiego ducha, podporządkowującemu się cyklowi natury. We współczesnych Lipcach istnieją problemy przemocy wobec kobiet, wykluczenia społecznego i zagrożenia środowiska naturalnego. Nie ma już jednak ludzi, a tylko zwięrzęco-robotyczno-ludzkie hybrydy.  

26 listopada 2017 (niedziela)

godz. 18.00 Do dna, reż. Ewa Kaim, Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie, Duża Scena

reżyseria, scenariusz i opieka pedagogiczna: Ewa Kaim dramaturgia: Włodzimierz Szturc scenografia, kostiumy, projekcje i światło: Mirek Kaczmarek kierownictwo muzyczne i aranżacje: Dawid Sulej Rudnicki choreografia: Maćko Prusak przygotowanie wokalne: Justyna Motylska asystentka reżysera: Natalia Orkisz (III r. WRD) obsada: Dominika Guzek, Agnieszka Kościelniak, Weronika Kowalska, Jan Marczewski, Łukasz Szczepanowski oraz Dawid Sulej Rudnicki (fortepian, basy) Studenci w swoim spektaklu dyplomowym pod wodzą Ewy Kaim wydobywają zapomniane pieśni, w nadziei na poznania źródła mocy i tajemnicy świata. Krytycy zachwycali się maestrią wykonania, a także głębokimi emocjami i rodzącą się energią, przemieniającą widzów we współodczuwającą wspólnotę. Połóżmy się wraz z artystami „na dnie istnienia” i usłyszmy to, czego na co dzień nie słychać.

Zapraszamy!

   

@teatrim.siemaszkowej